EMI (English as a Medium of Instruction) for University Teachers. Intensive (1ª edición)
Course objectives:
I. Improving English language skills for EMI
II. Adapting pedagogical practice for EMI
III. Improving teacher confidence through collaboration, reflection and practice
Component outcomes:
Session 1: To be able to reflect on and address the theoretical principles and methodological challenges of EMI in a university context.
Session 2: To be able to address the language demands of EMI.
Session 3: To be able to discuss, practice, reflect, give and receive feedback from peers and from the tutor.
Pre-session virtual synchrona (26 de junio, 16.00 a 19.00)
- Microteaching rationale and principles
- Lesson planning for EMI
- Peer observation
El resto del curso es 100% presencial
Session 1: Principles of EMI (del 3 al 7 de julio, 10.00 to 11.30)
- Overview of key issues in EMI
- Helping students to understand complex material in EMI
- Interaction in EMI classrooms (face to face and online)
- Multimodality in EMI classrooms (face to face and online)
- Disciplinary literacy in EMI
Session 2: Language tools for EMI (del 3 al 7 de julio, 12.00 to 14.00)
- Teacher input: presenting information
- Teacher input: group activities, using visuals
- Teacher-student interaction: q uestions & responses
- Teacher-student interaction: responding to writing
- Presentation styles + review
Session 3: practice (del 3 al 7 de julio,15.00 to 18.00)
- Microteaching and feedback
- Días: 26 de junio y del 3 a 7 de julio de 2022
- Horario:
- 26 de junio de 16.00 a 19.00.
- 3 al 7 de julio: 10.00 a 11.30 + 12.00 a 14.00 + 15.00 a 18.00
- Lugar de celebración: Servicio de Idiomas (pabellón A), Universidad Autónoma de Madrid.
- Thomas Mundell Morton (Dept. Filología Inglesa UAM)
- Alexander Hope (Dept. Filología Inglesa UAM)
- Matthew Banks Berry (Servicio de idiomas UAM)
Experiencia docente en el ámbito universitario
Certificado de nivel de competencia lingüística de lengua inglesa de nivel C1 (MCER).
Para superar el curso los candidatos deberán planificar y llevar a cabo un sesión de microteaching de una duración de 20 minutos así como participar en las sessiones de feedback que corresponde a cada participante y basadas en la valoración de los siguientes aspectos: teacher input, interaction and planning.
Además, los participantes deberán de asistir a 80% de las sesiones programadas.
MATRICULACIÓN:
EMI (English as a Medium of Instruction) for University Teachers. Intensive (1ª edición)
- Matrícula Ordinaria –> 650€
- Matrícula AlumnosUAM, AlumniUAM+, AlummiUAM+Plus y amigos de la UAM –> 585€
*Para beneficiarse de la matrícula reducida, los estudiantes deben inscribirse con su correo institucional @estudiante.uam.es*
PLAZAS OFERTADAS:
Máximo 14 plazas
**El curso se impartirá si alcanzará el número mínimo de 10 plazas**
RECONOCIMIENTO DE ECTS:
Accede aquí para consultar los cursos con reconocimiento de créditos
Becas:
– En el caso de las instituciones con convenio específico para este curso, se les bonificará con una matrícula gratis por cada 5 matriculados (es decir 1 becado y 4 más), o media beca por cada 3 matriculados (es decir, 1 becado al 50% y 2 más).
– PDI UAM (10%)
**Para solicitar una beca debe ponerse en contacto con: nathalie.michaud@uam.es
Study abroad

Pre-session virtual synchrona (26 de junio, 16.00 a 19.00)
- Microteaching rationale and principles
- Lesson planning for EMI
- Peer observation
El resto del curso es 100% presencial
Session 1: Principles of EMI (del 3 al 7 de julio, 10.00 to 11.30)
- Overview of key issues in EMI
- Helping students to understand complex material in EMI
- Interaction in EMI classrooms (face to face and online)
- Multimodality in EMI classrooms (face to face and online)
- Disciplinary literacy in EMI
Session 2: Language tools for EMI (del 3 al 7 de julio, 12.00 to 14.00)
- Teacher input: presenting information
- Teacher input: group activities, using visuals
- Teacher-student interaction: q uestions & responses
- Teacher-student interaction: responding to writing
- Presentation styles + review
Session 3: practice (del 3 al 7 de julio,15.00 to 18.00)
- Microteaching and feedback